Anna Seretny, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autorka licznych monografii i artykułów z zakresu glottodydaktyki polonistycznej oraz podręczników do nauki języka polskiego jako obcego. W pracy naukowej zajmuje się badaniami kompetencji leksykalnej uczących się polszczyzny, analizą leksykalnej dostępności tekstów pisanych i mówionych, a także uwarunkowaniami efektywnej inferencji leksykalnej. W kręgu jej zainteresowań badawczych znajdują się również zagadnienia związane z dwujęzycznością i nauczaniem języka polskiego jako odziedziczonego. W przeszłości była pracownikiem naukowym Uniwersytetów Connecticut i w Toronto. Wiceprezes (wcześniej prezes) Stowarzyszenia „Bristol” Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako Obcego. Do jej najbardziej znanych prac zalicza się: Kompetencja leksykalna uczących się języka polskiego jako obcego w świetle badań ilościowych (2011), Miedzy językiem ojczystym a obcym. Nauczanie i uczenie się języka odziedziczonego w chicagowskiej diasporze polonijnej (2012) i Słownictwo w dydaktyce języka. Świat słów na przykładzie języka polskiego jako obcego (2015), Kto czyta – nie błądzi. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (2008) i Per aspera ad astra. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (2008).
All books by this author
- New releases
- Reprint
Kto czyta - nie błądzi. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (B2, C1)
Per aspera ad astra. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C1)
ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego
check_circle
check_circle