Zwroty i reklamacje
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 24 czerwca 2014 r.) Użytkownikom nabywającym Towary jako konsumenci w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy (zrezygnowania z Towaru) w terminie 14 dni od chwili wydania Towaru objętego Zamówieniem.
2. Do odstąpienia od Umowy konieczne jest wysłanie na adres Sprzedawcy w ostatnim dniu terminu wskazanego w pkt 1 powyżej lub doręczenia do punktu handlowego Sprzedawcy, stosownego oświadczenia wraz z Towarem, z którego Użytkownik rezygnuje oraz otrzymanym paragonem/fakturą VAT. Sprzedawca nie ponosi kosztów zwrotu Towaru, w tym nie przyjmuje paczek odesłanych za pobraniem. Towar musi być zwracany w stanie niezmienionym. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy jest do pobrania na dole podstrony (przycisk "Wzór odstąpienia od umowy).
3. Zgodnie z art. 38 pkt. 13 Ustawy o Prawach Konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: (…)
"o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.”
4. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy zgodnie z powyższymi przepisami, Sprzedawca zwraca Użytkownikowi należność za odesłany Towar, jeśli zapłata za Towar nastąpiła z góry, oraz poświadcza na piśmie zwrot Towaru.
REKLAMACJE
1. Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku wad dostarczonego Towaru, w każdej możliwej formie czyli: papierowej, w postaci fizycznego nośnika (płyta CD, DVD, pamięć flash) oraz w postaci elektronicznej (pliki e-booków np.: EPUB, MOBI, PDF).
2. Reklamacja powinna zostać przesłana w formie pisemnej do Działu Handlowego Sprzedawcy, tj. ul. Żmujdzka 6B, 31-426 Kraków, wraz z reklamowanym Towarem oraz pisemnym uzasadnieniem (np. brak stron, niezadrukowane lub niewyświetlające się strony (w przypadku wersji elektronicznych), uszkodzenia w transporcie, ew. specyfikacją urządzenia na którym odczytywany jest e-book).
3. Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym Towarem. O wyniku reklamacji Sprzedawca powiadomi Użytkownika tą samą drogą, jaką przesłana została reklamacja, chyba że Użytkownik zastrzeże inną formę kontaktu.
4. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do Użytkownika składającego reklamację o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.
![Box](https://www.universitas.com.pl/themes/startertheme/assets/img/box.png)
Problem z zamówieniem?