Tygodniki opinii w zmieniającej się rzeczywistości
Tygodniki opinii w zmieniającej się rzeczywistości
ISBN
978-83-242-3402-8
ISBN E-book
978-83-242-3330-4
Rok wydania
2018
Premiera
2018-05-15
Liczba stron
264
Format
160x240
Książka
-20%
31,20 zł
39,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 31,20 zł
E-book (epub, mobi, pdf)
18,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 18,00 zł
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje
W sumie więc można uznać, że los tygodników opinii uzależniony jest od umiejętności szybkiego i wprawnego odczytywania sygnałów płynących z systemu medialnego i systemu społeczno-politycznego. Ich ekonomiczna kondycja wyprzedzająco informuje o koniunkturze rynku medialnego, ale prawidłowe jej zdiagnozowanie zakłócane jest przez normatywne lub ekonomiczne oddziaływanie władz państwowych na rynek medialny.
Treściowa zawartość tygodników opinii sygnalizuje zjawiska społeczne. Toczące się na ich łamach kampanie publicystyczne zazwyczaj wynikają z realnych problemów społecznych.
Zatrudnieni w nich dziennikarze stanowią elitę swego zawodu. Mają także istotny wpływ na praktyczne uczenie dziennikarstwa. Stanowią wzór, do którego dążą, lub z którym porównują się adepci tego zawodu.
Redakcje tygodników opinii zaczęły dywersyfikować swój produkt. Jego papierowa wersja z biegiem czasu traci na znaczeniu zastępowana zróżnicowanymi cenowo pakietami dostępu do baz danych (artykułów, analiz, itp.) wytworzonych przez poszczególne redakcje.
 
Z Zakończenia
 
 
Książka wyszła spod pióra najwybitniejszego badacza współczesnego polskiego systemu mediów profesora Tomasza Mielczarka. Jej czytelnik otrzyma pracę o ogromnej zawartości faktograficznej i skłaniającą do głębokich refleksji nad współczesnymi mechanizmami komunikacji masowej. Wywoła duże zainteresowanie wśród studentów dziennikarstwa, politologii i kulturoznawstwa. Bez wątpienia sięgną po nią uczestnicy życia politycznego i kulturalnego, znajdując w niej impuls do głębokich przemyśleń.
 
prof. zw. dr hab. Wiktor Pepliński
 
 
Praca jest bardzo interesująca, wartościowa i potrzebna czytelnikom, zarówno medioznawcom jak i pokoleniom studentów dziennikarstwa i kierunków pokrewnych. Wielką zaletą jest warstwa faktograficzna, jak i trafne i wyważone podsumowania ewolucji linii redakcyjnej poszczególnych tytułów i wieloletnich trendów.
 
dr hab. Ryszard Filas
Spis treści
 
Wstęp 
Rozdział pierwszy
Prasa opinii czy ilustrowane magazyny społeczne? 
Starożytni Grecy nie czytali czasopism 
Przegląd definicji 
Historia zjawiska 
Kształt współczesnego rynku 
Rozdział drugi
„Polityka”. Mozolna ewolucja 
Peerelowskie początki 
Zmieniać się czy nie zmieniać? 
Sześciolatka obfitości 
Rynkowe realia 
Na froncie politycznej wojny 
Rozdział trzeci
„Wprost”. Radykalne rewolucje 
Okres poznański 
Przeprowadzka do Warszawy 
Nietrafione pomysły 
Poszukiwanie nowej koncepcji 
Rozdział czwarty
„Newsweek”. Atrofia oryginalnego produktu 
Made in USA
Przebudowa wydawniczego portfolio 
„Będziemy krytykowali władzę, nie przejmując się wrzaskiem marginesu” 
Rozdział piąty
Utwierdzanie konserwatywnej tożsamości 
„Uważam Rze” 
„wSieci” 
„Do Rzeczy” 
Zakończenie 
Bibliografia 
Aneks 1 
Aneks 2 
Indeks nazwisk 
Tomasz Mielczarek

Tomasz Mielczarek, prof. dr hab., zastępca dyrektora ds. naukowych Instytutu Dziennikarstwa i Informacji UJK, medioznawca i historyk mediów, specjalizuje się w polskim systemie medialnym.

Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
Tygodniki opinii w zmieniającej się rzeczywistości
Książka
-20%
31,20 zł
39,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 31,20 zł
E-book (epub, mobi, pdf)
18,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 18,00 zł
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

Loading...