Literatura i reklama w Niemczech
Literatura i reklama w Niemczech
ISBN
978-83-242-3447-9
ISBN E-book
978-83-242-3350-2
Rok wydania
2018
Premiera
2018-07-25
Liczba stron
252
Format
135x205
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Książka
-27,00 zł
5,00 zł
32,00 zł
Duża ilość w magazynie
E-book (epub, mobi, pdf)
14,00 zł
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje

O ile literatura bywa reklamowana, o tyle reklama zwykle nie bywa interpretowana. Gdyby wymagała objaśnienia sensu, straciłaby z oczu cel, dla którego powstała. Można sobie wyobrazić taki skrajny przypadek transgresji między literaturą i reklamą, kiedy ta pierwsza powstaje jako świadomy, zaplanowany komunikat reklamowy, a druga niczego nie reklamuje, pozornie nie ma więc sensu, i dopiero odczytanie w szeregu lub cyklu kolejnych epizodów kampanii promocyjnej nadaje jej znaczenie i naprowadza odbiorcę na jej pierwotny ślad. Paradoksalnie reklama bez słów, artystyczny spot filmowy oparty na scenariuszu, który jest pogłosem lub poświatą treści przemycanych uprzednio przez literaturę, najbardziej ją przypomina.

Niniejsza praca sięga po przypadki znanych artystycznych spotów reklamowych, z których część ma charakter spotów wizerunkowych i była nagradzana na festiwalu w Cannes. Ich wspólną cechą jest miejsce wytworzenia, czyli niemieckie agencje reklamowe, lub produkt albo zleceniodawca, który również pochodzi z Niemiec. Takie zawężenie analizy nie oznacza, że niemiecka reklama wizerunkowa różni się od reklam produkowanych na świecie, ale pozwala utrzymać w ramach i uporządkować wiedzę na temat możliwych, domniemanych, a czasem oczywistych zależności pomiędzy literaturą danego kraju a utrwalonymi w nim normami promocji i marketingu.

Spis treści
 
1. Wprowadzenie
2. Metropolia jako reklama
3. Kokietowanie i przedmiot
4. Pożądanie i ciało
5. Reprodukowanie
6. Naśladowanie
7. Spot wizerunkowy
8. Spot wizerunkowy a literatura
9. Reklama w świetle literaturoznawstwa
10. Reklama literatury
10.1. Aktywność wydawnicza
10.2.  Plakat reklamowy
10.3. Reklama literatury w internecie
10.4.  Krytykowanie a reklamowanie
11. Pisarze i reklama
12. Uprzedmiotowienie i inkorporacja
13. Ciało i rzeczy
14. Masa i scena
15. Baśniowe światy
16. Literatura z reklamy
17. Literatura i muzyka pop
18. Adaptacja jako reklama
19. Poza literaturę
20. Reklama z literatury – inspiracje
21. Literaturoznawstwo stosowane
22. Zakończenie
 
Bibliografia
Indeks nazwisk
Tomasz Małyszek

Tomasz Małyszek jest profesorem w Instytucie Filologii Germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie bada zależności między dziełami literackimi i innymi rodzajami sztuki oraz współczesną prozę niemiecką. Opublikował do tej pory dwanaście książek, w tym trzy powieści, m.in. Światło i cień (Warszawa 1996), Krainę pozytywek (Warszawa 2001), osiem monografii, m.in. Romans Freuda i Gradivy. Rozważania o psychoanalizie (Wrocław 2002), Wassermaler und Hungerkünstler. Kunst als Ding und Körper in der Literatur (Berlin 2010), Światłopisanie. Film niemiecki 1895–2010 (Wrocław 2013), Literatura i reklama w Niemczech (Kraków 2018) oraz wiele artykułów naukowych w czasopismach krajowych i zagranicznych.

Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
Literatura i reklama w Niemczech
Książka
-27,00 zł
5,00 zł
32,00 zł
Duża ilość w magazynie
E-book (epub, mobi, pdf)
14,00 zł
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

Loading...