Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji
Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji
ISBN
978-83-242-3506-3
ISBN E-book
978-83-242-2958-1
Rok wydania
2019
Premiera
2019-04-30
Liczba stron
256
Format
160x240
Książka
-20%
31,20 zł
39,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 31,20 zł
E-book (epub, mobi, pdf)
18,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 18,00 zł
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje
Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych.
W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji). Autorka podkreśla kontekst polityczny wyrażający się w uwikłaniu agencji prasowych w bieżącą politykę, ukazując  rolę omawianych instytucji w procesie rozpowszechniania informacji. Książka wykracza znacznie poza problematykę właściwą dla historii mediów, podejmując refleksję nad perspektywami rozwoju współczesnych agencji informacyjnych.
Walor opracowania stanowi materiał ilustracyjny w postaci fragmentów biuletynów prasowych. Książka adresowana jest do medioznawców, historyków mediów, politologów oraz studentów dziennikarstwa.
 
 
Dr hab. prof. UJK Renata Piasecka-Strzelec - pracownik naukowy Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół historii mediów oraz historii najnowszej Polski. W ostatnich latach analizuje również kierunki rozwoju współczesnych polskich agencji informacyjnych w kontekście społeczeństwa sieci. 
Autorka wielu artykułów naukowych, rozdziałów w monografiach oraz trzech publikacji zwartych. Najważniejsze opracowanie w jej dotychczasowym dorobku naukowym to monografia Polskie agencje prasowe w latach 1944-1972. Upowszechnianie i reglamentacja informacji, działalność propagandowa (Wydawnictwo UJK, Kielce 2012).
Wykaz skrótów 
Wstęp 
 
Rozdział pierwszy
Geneza i narodziny agencji prasowych w Polsce 
1. W służbie sprawy polskiej 
2. Pod znakiem Polskiej Agencji Telegraficznej (1918–1926) 
3. Informacyjna służba prasowa w okresie rządów pomajowych (1926–1939) 
 
Rozdział drugi
Trudne półwiecze. Działalność agencji prasowych w latach 1939–1989 
1. Poza krajem i w konspiracji (1939–1945) 
2. PAP na pierwszej stronie (1944–1989) 
3. Agencje prasowe „drugiego planu” (1944–1989) 
4. Wobec ładu jałtańskiego. Agencje prasowe poza krajem
 
Rozdział trzeci
W nowej rzeczywistości po 1989 roku 
1. W stronę obiektywizmu medialnego. Transformacja „starych” agencji prasowych (PAP, PAI, CAF)
2. Powstanie i rozwój nowego rynku informacji agencyjnej w Polsce 
3. Agencje informacyjne w dobie społeczeństwa sieci 
 
Zakończenie 
 
Bibliografia 
Spis ilustracji 
Indeks nazw agencji, ważniejszych biur prasowych oraz zrzeszeń o charakterze agencyjnym 
Indeks biuletynów, komunikatów, serwisów oraz czasopism wydawanych przez agencje prasowe 
Indeks nazwisk 
WYKAZ SKRÓTÓW
Renata Piasecka–Strzelec
Dr hab. prof. UJK Renata Piasecka-Strzelec - pracownik naukowy Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół historii mediów oraz historii najnowszej Polski. W ostatnich latach analizuje również kierunki rozwoju współczesnych polskich agencji informacyjnych w kontekście społeczeństwa sieci. 
Autorka wielu artykułów naukowych, rozdziałów w monografiach oraz trzech publikacji zwartych. Najważniejsze opracowanie w jej dotychczasowym dorobku naukowym to monografia Polskie agencje prasowe w latach 1944-1972. Upowszechnianie i reglamentacja informacji, działalność propagandowa (Wydawnictwo UJK, Kielce 2012).
Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny, ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji
Książka
-20%
31,20 zł
39,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 31,20 zł
E-book (epub, mobi, pdf)
18,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 18,00 zł
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

Piotr Kubiński

Gry wideo. Zarys poetyki

Książka
Książka: Brak w magazynie
E-book (epub, pdf)
16,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 16,00 zł
25.07.2018
Książka
-27,00 zł
5,00 zł
32,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 5,00 zł
E-book (epub, mobi, pdf)
14,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 14,00 zł
Walery Pisarek

O mediach i języku

Książka
Książka: Brak w magazynie
E-book (pdf)
11,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 11,00 zł
Loading...