Cześć, jak się masz? I. Spotykamy się w Polsce (A1)
Cześć, jak się masz? I. Spotykamy się w Polsce (A1)


ISBN
978-83-242-3843-9
ISBN E-book
978-83-242-1828-8
Rok wydania
2012, 2022, wyd. II
Liczba stron
272
Format
B5
Oprawa
miękka
Książka
-20%
60,00 zł
75,00 zł
Duża ilość w magazynie
E-book (pdf)
37,00 zł
Materiał dźwiękowy do pobrania
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje

Komentarz gramatyczny w języku angielskim! 

Wprowadzenie w 2004 roku certyfikacji języka polskiego jako obcego, upowszechnianie standardów europejskich w nauczaniu języków obcych oraz konieczność wprowadzenia programu socjokulturowego do nauczania polszczyzny spowodowały fakt, że nowe wydanie popularnego podręcznika "Cześć, jak się masz?" ukazuje się w dwu częściach. Część I dla poziomu A1 nosi tytuł "Spotykamy się w Polsce", a jej kontynuacja dla poziomu A2 jest zatytułowana "Spotkajmy się w Europie". Podstawę obu części stanowi materiał z podręcznika "Cześć, jak się masz?", jest on jednak uzupełniony o nowe informacje i ćwiczenia, wzbogacony kolorowymi zdjęciami i testami, kończącymi każdą część. To nowe wydanie sprawdzonego podręcznika zachowuje jego walory dydaktyczne, dodając do nich europejski kontekst, towarzyszący nauczaniu języka polskiego od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej.

Podręcznik komunikacyjny dla osób rozpoczynających naukę języka polskiego. Połączenie trzech typów programów: gramatycznego, komunikacyjnego i kulturowego sprawia, że uczący się jednocześnie poznaje struktury gramatyczne i nowe słowa, dowiaduje się, jak ich używać w sytuacjach dnia codziennego oraz zapoznaje się z elementami kultury polskiej. Integracja poznawania kultury z nauką jezyka polskiego to istotna nowość tego wydania.

 

W CZĘŚCI KULTURALNEJ MOŻNA PRZECZYTAĆ M.IN. O:

- największych polskich miastach i regionach
- znanych współczesnych artystach, pisarzach i politykach
- emigracji polskiej na świecie
- polskiej tradycji, świętach i obyczajach

PODRĘCZNIK UZUPEŁNIAJĄ:

- lekcja zerowa prezentująca zasady polskiej wymowy i pisowni
- test biegłości językowej dla poziomu A1
- nagrania dialogów i ćwiczeń komunikacyjnych na CD
- słowniczek polsko-angielski
- poradnik metodyczny:Jak używać podręcznika CZEŚĆ, JAK SIĘ MASZ?"

 

W KAŻDEJ Z 13 LEKCJI ZNAJDUJĄ SIĘ:

- teksty omawiające
- dialogi
- tablice leksykalne, grupujące tematycznie słownictwo
- komentarz gramatyczny i komunikacyjny w języku angielskim
- ćwiczenia gramatyczne i komunikacyjne
- kolorowe ilustracje

 

 

CONTENTS

 

 

Introduction

Lekcja 0

Introduction to Polish pronunciation and spelling


Lekcja 1

1.1. Agnieszka, Robert i Michel

       Vocabulary

       Warto zapamiętać te słowa! - CZŁOWIEK

1.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       1.2.1. Inflected and uninflected parts of speech

       1.2.2. Number and gender

       1.2.3. Case

       1.2.4. Nominative singular of nouns and adjectives

       1.2.5. Verb: the infinitive and personal forms, tenses

       1.2.6. Conjugation of the verbs być, mieć in the present tense.

                The -m, -sz conjugation, part 1

1.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

       1.3.1. Questions identifying people and things

1.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

1.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 2

2.1. Cześć, jak się masz?

       Vocabulary

       Czy umiesz już liczyć? 1 - 20

2.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       2.2.1. Definiteness of nouns

       2.2.2. Personal pronouns

2.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

       2.3.1. Greetings and farewells

       2.3.2. Types of language contact

       2.3.3. Change of style to informal

       2.3.4. Asking for people's age

       2.3.5. Using the expression przepraszam

2.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

2.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 3

3.1. Jestem w domu!

       Vocabulary

       Warto zapamiętać te słowa! - NARODY, PAŃSTWA I ICH MIESZKAŃCY

       Czy umiesz już liczyć? 20 - 100

3.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       3.2.1. Conjugation of the verb chcieć in the present tense.

                The -ę, -esz conjugation

       3.2.2. Conjugation of the verb mówić in the present tense.

                The -ę, -isz conjugation, part 1

       3.2.3. Conjugation of the verb rozumieć in the present tense.

                The -m, -sz conjugation, part 2

       3.2.4. Double negation in Polish

3.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

       3.3.1. Introducing oneself

       3.3.2. Introducing other people

       3.3.3. Using diminutives of names

       3.3.4. National identification and language

3.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

3.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 4

4.1. Mam tu mieszkać.

       Vocabulary

       Warto zapamiętac te słowa! - RODZINA

4.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       4.2.0. The mechanism of case forming

       4.2.1. Accusative singular of nouns

       4.2.2. Accusative singular of modifiers

       4.2.3. Accusative of personal pronouns

4.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

       4.3.1. Asking about people and things in the accusative

4.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

4.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 5

5.1. Jaki on jest naprawdę?

       Vocabulary

       Warto zapamiętać te słowa! - CECHY CZŁOWIEKA (adjectives)

5.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       5.2.1. Conjugation of verbs in the past tense

       5.2.2. Instrumental singular and plural of nouns

       5.2.3. Syntactic functions of the instrumental, part 1

       5.2.4. Instrumental singular and plural of modifiers

       5.2.5. Instrumental of personal pronouns

5.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

       5.3.1. Asking for features (characteristics)

       5.3.2. Expressing surprise and disappointment

5.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

5.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 6

6.1. Jak długo studiowałeś język polski?

       Vocabulary

       Czy umiesz już liczyć? 100 - 1 000 000

6.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       6.2.1. Forming adverbs from adjectives

       6.2.2. Use of adjectives and adverbs

       6.2.3. Asking about adjecitves and adverbs

       6.2.4. The meaning and use of the verbs znać, wiedzieć, umieć

6.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

       6.3.0. Asking for information

       6.3.1. Identifying people and things

       6.3.2. Asking for an object

       6.3.3. Asking for place

       6.3.4. Asking for time

       6.3.5. Yes/no questions

       6.3.6. Asking for cause

       6.3.7. Asking for manner

6.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

6.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 7

7.1. Mam spotkanie z Agnieszką.

       Vocabulary

       Warto zapamiętać te słowa! - ROZRYWKI: SPORT I TANIEC

7.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       7.2.1. Genitive singular of nouns

       7.2.2. Syntactic functions of the genitive, part 1

       7.2.3. Genitive singular of modifiers

       7.2.4. Genitive of personal pronouns

       7.2.5. Verbs of motion, part 1

7.3. Jak to powiedzieć? Cultural commentary

       7.3.1. The largest Polish cities

7.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

7.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activities

 

Lekcja 8

8.1. Wiesz, mam pomysł. Pójdziemy na koncert.

       Vocabulary

       Warto zapamiętać te słowa! - ROZRYWKI: TEATR, KINO, MUZYKA, PRASA 
       I LITERATURA

8.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       8.2.1. The present tense of the verb musieć. The -ę, -isz conjugation part 2

       8.2.2. Use of the form proszę in Polish

       8.2.3. Nominative and accusative plural of masculine non-personal, 
                feminine and neuter nouns

8.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

       8.3.1. Suggestions and proposals

       8.3.2. Responding to suggestions

       8.3.3. Expressing certainty and uncertainty

8.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

8.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 9

9.1. Zapraszam cię na obiad.

       Vocabulary

       Warto zapamiętać te słowa! - ŚNIADANIE, OBIAD, KOLACJA

9.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

       9.2.1. Possessive pronouns

       9.2.2. Pronouns swój, swoja, swoje

       9.2.3. Syntactic functions of the genitive, part 2

9.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

       9.3.1. Inviting to take part in events

       9.3.2. Asking to eat and drink

       9.3.3. Toasts

9.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

9.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 10

10.1. Kolega z pracy

        Vocabulary

        Warto zapamietać te słowa! - ZAWODY

10.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

        10.2.1. Future tense of the verb być

        10.2.2. Verbs of motion, part 2

        10.2.3. Syntactic functions of the instrumental, part 2

10.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

        10.3.1. Expressing time: days of the week

        10.3.2.  Expressing time: parts of the day

10.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

10.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 11

11.1. Czy te jabła są słodkie?

        Vocabulary

        Warto zapamiętać te słowa! - WARZYWA I OWOCE

11.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

        11.2.1. Future tense of the imperfective verbs

        11.2.2. Indefinite pronouns ktoś, coś

        11.2.3. Expressions such as coś zimnego

11.3. Jak to powiedzieć? Communicative and cultural commentary

        11.3.1. Shopping

        11.3.1.1. Asking for merchandise

        11.3.1.2. Asking for permission to try something on

        11.3.1.3. Asking for the price

        11.3.1.4. Remarks on the price

        11.3.1.5. Deciding and asking for the price

        11.3.1.6. Asking for the cash-desk

        11.3.1.7. Asking for the change

        11.3.2. Regions of Poland

11.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

11.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 12

12.1. Chcę znaleźć swoją polską rodzinę.

        Vocabulary

        Warto zapamiętać te słowa! - ŻYCIE CZŁOWIEKA (verbs)

12.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

        12.2.0. Aspect of verbs

        12.2.1. Significance of aspect

        12.2.2. Aspect versus tenses

        12.2.3. Forming perfective verbs

12.3. Jak to powiedzieć? Communicative and cultural commentary

        12.3.1. Expressing time: the use of the adverbs często, rzadko

        12.3.2. Expressing time: the use of the expressions codziennie, raz dziennie

        12.3.3. The use of imperfective verbs after the verbs zaczynać, kończyć, 
                    przestać

        12.3.4. Poles and the Polish Diaspora in the world

12.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

12.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative activities


Lekcja 13

13.1. Dla mnie jest czarujący!

        Vocabulary

        Warto zapmiętać te słowa! - MIESIĄCE

13.2. Gramatyka jest ważna. Grammatical commentary

        13.2.1. Locative singular and plural

        13.2.3. Syntactic functions of the locative

        13.2.3. The locative singular and plural of modifiers

        13.2.4. The locative of personal pronouns

13.3. Jak to powiedzieć? Communicative commentary

        13.3.1. Expressing time: months and seasons

        13.3.2. Polish holidays

13.4. Powiedz to poprawnie! Exercises in grammar

13.5. Czy umiesz to powiedzieć? Communicative and cultural activities


LANGUAGE PROFICIENCY TEST

for Level A1

I: Listening Comprehension

II: Reading Comprehension

III: Writing

IV: Speaking

 

The first communicative coursebook of Polish for level A1

 

It contains 13 lesson units. Each lesson comprises passages in Polish with a Polish-English glossary, a vocabulary chart, grammar and communication notes in English, as well as exercises in grammar and oral communication. The coursebook provides information about Polish culture, e.g. the largest cities, geographical regions, Polish people and the Polish diaspora, Polish holidays, eminent Poles. The book ends with  a test of Polish (in listening and reading comprehension, writing and speaking) at level A1.

 

 

Polnischlehrwerk für Anfänger

 

Ein kommunikatives Lehrwerk für Polnisch als Fremdsprache. Es verbindet drei Programmbereiche: den grammatischen, den kommunikativen und den kulturellen. Die Lernenden lernen grammatische Strukturen kennen und erweitern gleichzeitig ihren Wortschatz. Sie erfahren, wie diese in alltäglichen Situationen anzuwenden sind und entdecken die polnische Kultur. Die Integration des Entdeckens von Kultur und Sprache in einem Lehrwerk ist ein wesentliches Novum dieser zweiteiligen Ausgabe. Die Grundlage der beiden Teile bildet der Stoff aus dem Lehrwerk „Cześć, jak się masz?", ergänzt mit:

- informationen über polnische Kultur, Sitten und Bräuche

- neuen Übungen sowie Tests, die jeden Teil abschließen

- bunten Zeichnungen und Abbildungen


Władysław Miodunka

Profesor, prorektor Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pracował jako lektor języka polskiego w Université de Toulouse – Le Mirail w Tuluzie oraz jako wykładowca języka polskiego w Slavic Department Wayne State University w USA. Prowadził wykłady w amerykańskim Department of Slavic Languages Stanford University w Palo Alto, w brazylijskim DELEM Universidade Federal do Paran w Kurytybie i Uniwersytecie Łomonosowa w Moskwie. Założyciel i pierwszy prezes Stowarzyszenia „Bristol” Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego jako obcego, przewodniczący Państwowej Komisji Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, założył Katedrę Ameryki Łacioskiej na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ. Swoje zainteresowania skupia na związku znajomości języka z tożsamością narodową u osób polskiego pochodzenia mieszkających za granicą, bilingwizmem polsko-portugalskim oraz studiami latynoamerykańskimi. Jego najważniejsze dzieła to Funkcje zaimków w grupach nominalnych współczesnej polszczyzny mówionej (1974), Teoria pól językowych: społeczne i indywidualne ich uwarunkowania (1980), Bilingwizm polsko-portugalski w Brazylii. W stronę lingwistyki humanistycznej (2003), Polska po polsku. Podręcznik języka polskiego dla początkujących (1986), La prononciation polonaise pour les francophones (1987), Cześć, jak się masz? A Polish Language Textbook for Beginners (1998) oraz Cześć, jak się masz? Polonês para iniciantes (2001).

Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
Cześć, jak się masz? I. Spotykamy się w Polsce (A1)
Książka
-20%
60,00 zł
75,00 zł
Duża ilość w magazynie
E-book (pdf)
37,00 zł
Materiał dźwiękowy do pobrania
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

16.12.2019
Edyta Gałat, Beata Sałęga-Bielowicz

Język polski? Chcę i mogę! Część II: A1+

Książka
-20%
63,20 zł
79,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 63,20 zł
Duża ilość w magazynie
E-book (pdf)
39,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 39,00 zł
Książka
-20%
52,00 zł
65,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 52,00 zł
E-book (pdf)
32,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 32,00 zł
Loading...