Jak to łatwo powiedzieć… to bogato ilustrowany zbiór ćwiczeń komunikacyjnych dla początkujących, uczących się na poziomie podstawowym (A1, A2). Program zbioru powiązany jest z systemem certyfikatowym języka polskiego, zawiera bowiem intencje pragmatyczne przewidziane w opracowanym przez Komisję ds. Certyfikacji Znajomości Języka Polskiego jako Obcego inwentarzu funkcjonalno-pojęciowym; zawiera także elementy inwentarza tematycznego. Zbiór charakteryzuje się bogactwem ćwiczeń słownikowych, ćwiczeń na rozumienie tekstów (pisanych i mówionych), a także ćwiczeń zawierające aspekt kulturowy oraz quizów tematycznych. Ponieważ większość uczących się to tzw. wzrokowcy, autorka kładzie szczególny nacisk na obraz, który ułatwia uczenie się. Na zbiór składa się 10 jednostek lekcyjnych. Każda jednostka jest podzielona na siedem, odpowiednio oznaczonych, części:
I. DIALOGI, SŁOWNICTWO, ĆWICZENIA
II. ĆWICZENIA PODSUMOWUJĄCE
III. WARTO PRZECZYTAĆ
IV. WARTO POSŁUCHAĆ
V. WARTO NAPISAĆ
VI. WARTO WIEDZIEĆ
VII. QUIZ
„Jak to łatwo powiedzieć...” to współczesny język polski w postaci dialogów, przedstawionych w formie obrazkowej (zdjęć) z tzw. „dymkami”. Dialogi są napisane prostym, ale w miarę autentycznym językiem. Ich treść nie jest ściśle podporządkowana zagadnieniom gramatycznym. Autorce chodziło raczej o autentyczność komunikacyjną, czego dowodem są zamieszczone w ćwiczeniach oryginalne teksty, pochodzące z polskich czasopism. Teksty te mają stanowić zachętę do mówienia i dyskusji. Proponowane w każdej jednostce lekcyjnej ćwiczenia należy wykorzystywać kreatywnie, uzupełniając je własnymi pomysłami lub pomysłami uczących się. Nauczyciel może zmieniać kolejność wprowadzania materiału poszczególnych części lekcji, a te fragmenty, które wydają się za trudne dla poziomu danej grupy, może opuścić. Różnorodność i bogactwo ćwiczeń, nie tylko komunikacyjnych, fonetycznych i słownikowych, ale także w rozumieniu tekstów pisanych i mówionych oraz ćwiczeń prezentujących współczesną kulturę polską, sprawiają, iż zbiór stanowi cenną pomoc w nauce języka polskiego jako obcego.
Od redaktora serii
Wstęp
Introduction
Vorwort
1. Grunt to rodzinka!
2. Koniec języka za przewodnika
3. Mądry Polak po szkodzie
4. Dobra wieść, kiedy niosą jeść
5. Pierwsza myśl najlepsza
6. Szlachetne zdrowie...
7. Co kraj, to obyczaj
8. Jaka praca, taka płaca
9. Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej
10. Gdzie dwóch Polaków, tam trzy zdania
Słowniczek
Doktor nauk humanistycznych, pracownik naukowy Instytutu Rosji i Europy Wschodniej Uniwersytetu Jagiellońskiego. W przeszłości członek Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia „Bristol”. Jej głównym obszarem zainteresowań są badania efektywności nauczania języków słowiańskich, nowoczesne techniki nauczania języków obcych oraz strategii uczenia się ich. Jest autorką podręcznika Ach ten język polski. Ćwiczenia komunikacyjne dla początkujących (2001), Jak to łatwo powiedzieć. Ćwiczenia komunikacyjne dla początkujących (2011) oraz Skuteczność nauczania cudzoziemców języka polskiego jako obcego w Instytucie Polonijnym UJ w latach 1964-2004 (2014).
Od słowa do słowa toczy się rozmowa. Repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2
Pan Polski. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego na poziomie A1-A2
O biznesie po polsku. Wprowadzenie do języka biznesu. Podręcznik do nauki języka polskiego (B1, B2)
OPISI RAVNI JEZIKOVNEGA ZNANJA. THE ALTE CAN DO STATEMENTS - A SLOVENE VERSION
Polski. Master level! 2. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego (A1)
Gramatyka? Ależ tak! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2 - OUTLET
Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli jezyków obcych
Wierszyki wspomagające naukę gramatyki (z ćwiczeniami gramatycznymi oraz poszerzającymi leksykę). Dla dorosłych obcokrajowców. Poziom A1 – A2
Coś wam powiem. Ćwiczenia komunikacyjne B1, B2 (wersja angielska)
Co z czym? Ćwiczenia składniowe dla grup zaawansowanych
Słownik minimum języka polskiego
Kto czyta - nie błądzi. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (B2, C1)
Słownik form koniugacyjnych czasowników polskich
Cześć, jak się masz? II. Spotkajmy się w Europie (A2)
Język polski? Chcę i mogę! Część II: A1+
Pisać jak z nut. Podręcznik rozwijający sprawność pisania dla obcokrajowców na poziomie B1+/B2
Słownik minimum języka polskiego
Bądź na B1. Zbiór zadań z języka polskiego oraz przykładowe testy certyfikatowe dla poziomu B1
Od słowa do słowa toczy się rozmowa. Repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2
Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli jezyków obcych
Potęga ornamentu. Europejska ceramika artystyczna w budownictwie z lat 1840-1939 i jej przykłady w obiektach architektury Krakowa
check_circle
check_circle