Seria JĘZYK POLSKI JAKO OBCY
Podręcznik jest adresowany do uczących się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego na poziomie samodzielności (B1+/B2). Może również stanowić pomoc w pracy z uczniami klas gimnazjalnych i licealnych w szkołach polskich w kraju i za granicą oraz w przygotowaniach do egzaminu biegłości. Uwzględniono w nim formy pisemne wymagane na tych poziomach, ale także role komunikacyjne, pojęcia i intencje, które determinują charakter i cel wypowiedzi, tematykę, zagadnienia gramatyczne i stylistyczne oraz techniki pracy z tekstem. Materiał wyjściowy do zadań pisemnych występuje w postaci bodźca słownego oraz wizualnego. W podręczniku zastosowano innowacyjną metodę nauczania pisania poprzez słuchanie, z uwzględnieniem przekładu intersemiotycznego jako działania mediacyjnego oraz wymogami aktywnego (współ)uczestnictwa uczących się. Przejawia się to m.in. w wykonywaniu zadań projektowych, które zakładają indywidualną lub grupową, w pełni samodzielną pracę studentów z wykorzystaniem zasobów internetowych. Zadania te mają także związek z obecnym w podręczniku podejściem interkulturowym.
SPIS TREŚCI
Dr hab. pracownik naukowy Uniwersytetu Jagiellońskiego. Związana z Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ. Odbywała staż w Wydziale Komunikacji w australijskim Uniwersytecie w Wollongong jako oraz pracowała na Uniwersytecie Macquarie w Sydney jako lektor języka polskiego i w Sobotniej Szkole Polskiej w Wollongong gdzie prowadziła zajęcia z zakresu nauki języka, kultury i geografii Polski. Pracowała również w zespole ds. opracowywania testów certyfikatowych i egzaminowania przy Państwowej Komisji Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego, prowadziła warsztaty szkoleniowe w kraju i za granicą, popularyzujące testy biegłości z języka polskiego jako obcego, brała także udział w przeprowadzaniu egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego. jest członkiem Stowarzyszenia „Bristol” Polskich i Zagranicznych Nauczycieli Kultury Polskiej i Języka Polskiego Jako Obcego oraz Stowarzyszenia Wspólnota Polska Oddział w Krakowie. Jej najbardziej znane prace to: Kiedyś wrócisz tu... (1997), Z polskim na ty (2003), Księżyc w butonierce (2004), Z ziemi włoskiej do Polski (2010), Język ojczysty, język obcy, język drugi. Wstęp do badań dwujęzyczności (2003), ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego (2005) oraz Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1–C2 (2011).
Cześć, jak się masz? II. Spotkajmy się w Europie (A2)
Czarno na białym. Gramatyka i sprawność pisania na B2
Celuję w C2. Zbiór zadań do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie C2
Coś wam powiem. Ćwiczenia komunikacyjne B1, B2 (wersja polska)
Czas na czasownik. Ćwiczenia gramatyczne (B2)
Polski. Master level! 1. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego (A1)
Powiedz to po polsku / Say it the Polish Way. Ćwiczenia rozwijające sprawność rozumienia ze słuchu
Oswoić tekst. Podręcznik kompozycji i redakcji tekstów użytkowych dla poziomu B2 i C1
OPISI RAVNI JEZIKOVNEGA ZNANJA. THE ALTE CAN DO STATEMENTS - A SLOVENE VERSION
Na łamach prasy, cz. I. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C2)
Czarno na białym. Gramatyka i sprawność pisania na B2
Kiedyś wrócisz tu..., cz. I: Gdzie nadwiślański brzeg (B2)
check_circle
check_circle