Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne
Redakcja
ISBN
978-83-242-0926-2
ISBN E-book
978-83-242-1098-5
Rok wydania
2009, wyd. II
Liczba stron
172
Format
A5
Oprawa
miękka
Książka
Niedostępna
Powiadom o dostępności
Zapisując się akceptuję RODO i regulamin strony
E-book (pdf)
16,00 zł
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje

Tom ten przynosi podsumowanie dyskusji toczonej w Polsce w ostatnim dziesięcioleciu, to znaczy w latach 1992-2003 w związku z obecnością (lub nie) elementów kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Datę początkową wyznaczają dwie prace: Wojciecha Jekiela i Cezarego Rowińskiego z Instytutu "Polonicum" Uniwersytetu Warszawskiego, opublikowane w tomie Vademecum lektora języka polskiego pod redakcją Barbary Bartnickiej, Lidii Kacprzak i Ewy Rohozińskiej (1992). Obie dotyczą obecności kultury polskiej w procesie nauczania języka polskiego jako obcego: praca W. Jakiela odnosi się do tej obecności na zajęciach językowych dla początkujących, praca C. Rowińskiego zaś - do wprowadzania wiedzy o kulturze polskiej na lektoratach dla studentów z poziomu średniego i zaawansowanego. Prace publikowane w niniejszym tomie różnią się od nich znacznie, gdyż odwołują się do pomocy dydaktycznych, uwzględniających elementy kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego, biorą pod uwagę przeprowadzone później badania P. Garncarka, G. Zarzyckiej, J. Rokickiego, A. Burzyńskiej i S. Schmidt, przyjmują wreszcie jako punkt odniesienia programy realioznawcze w nauczaniu języka niemieckiego jako obcego oraz standardy europejskie zaproponowane w tym zakresie przez Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie (2003).

 

SPIS TREŚCI

 

WSTĘP

KULTURA W NAUCZANIU JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO:

JAK BYŁO?

W.T. Miodunka

Czy kultura była traktowana po macoszemu w nauczaniu języka polskiego

jako obcego? Rozważania na marginesie książki Anny Burzyńskiej

M. Jelonkiewicz

Wiedza o Polsce jako element nauczania cudzoziemców języka polskiego.

Przegląd wybranych materiałów dydaktycznych i pomocniczych

U. Dobesz

Uwagi o nauczaniu i testowaniu wiedzy o kulturze

KULTURA W NAUCZANIU JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO:

JAK BYĆ MOGŁO?

P.E. Gębal

Realioznawstwo w nauczaniu języka niemieckiego

KULTURA W NAUCZANIU JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO:

JAK BYĆ POWINNO?

W.T. Miodunka

Kompetencja socjokulturowa w nauczaniu języka polskiego jako obcego.

Zarys programu nauczania

A.B. Burzyńska i U. Dobesz

Inwentarz tematyczny i funkcjonalno−pojęciowy do nauczania języka

polskiego jako obcego w aspekcie kulturowym

P.E. Gębal

Program nauczania cudzoziemców realiów polskich

KULTURA W NAUCZANIU JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO:

JAK BĘDZIE?

G. Zarzycka

Mały leksykon kultury polskiej dla cudzoziemców. Opis koncepcji

G. Zarzycka i M. Jelonkiewicz

Indeks haseł do Małego leksykonu kultury polskiej dla cudzoziemców

 

Cena detaliczna: 32,00 PLN

Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny - programy nauczania - pomoce dydaktyczne
Książka
Niedostępna
Powiadom o dostępności
Zapisując się akceptuję RODO i regulamin strony
E-book (pdf)
16,00 zł
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

Loading...