WPROWADZENIE
• Koncepcja empatycznej edukacji literackiej w szkole podstawowej
• Między literaturą a filozofią. Autobiografia ucznia – czytelnika
OD TEORII…
• Klucz do sukcesu – czym jest empatia?
• Dlaczego empatia?
• Czytanie wzmacnia empatię
• Empatia wewnątrz tekstu
• Empatia w podstawie programowej
• O nowy paradygmat – czytanie dla życia
• Empatia – kompetencja przyszłości
DO PRAKTYKI
• Responsive Classroom – bezpieczne warunki do wszechstronnego rozwoju
• Kluczowy element: morning meeting, czyli integracja i kompetencje społeczne
• Język nauczyciela w empatycznej edukacji
• Przestrzeń relacji
• Efektywność podejścia Responsive Classroom w świetle badań
• Empatyczna klasa w szkole podstawowej w Kobielniku
EMPATYCZNA EDUKACJA LITERACKA – WSKAZÓWKI, ROZWIĄZANIA, REKOMENDACJE
• Dom nie z tej ziemi – empatyczne czytanie
• Interaktywna prezentacja Emocje – wstęp do rozmowy o uczuciach
• „Język serca” kluczem do literatury – empatyczna interpretacja
• Co warto czytać z uczniami?
• Zaproszenie do empatycznej klasy – zamiast podsumowania
Bibliografia
Indeks nazwisk
check_circle
check_circle