ARTE – telewizja porozumienia. Fenomen telewizji publicznej jako narzędzia budowania porozumienia między narodami oraz wspierania procesu integracji europejskiej, na przykładzie francusko-niemieckiej telewizji kultury ARTE
ARTE – telewizja porozumienia. Fenomen telewizji publicznej jako narzędzia budowania porozumienia między narodami oraz wspierania procesu integracji europejskiej, na przykładzie francusko-niemieckiej telewizji kultury ARTE
ISBN
978-83-242-4043-2
Rok wydania
2023
Premiera
2023-12-28
Liczba stron
232
Format
150x235
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Książka
-20%
35,20 zł
44,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 35,20 zł
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje

Monografia dotyczy francusko-niemieckiej europejskiej telewizji kultury – ARTE. To rodzaj kompendium wiedzy na temat funkcjonowania tej telewizji publicznej o międzynarodowym charakterze, promującej porozumienie w Europie, realizowane w dziedzinie kultury. Telewizja ARTE powstała z woli prezydenta Francji François Mitterranda i kanclerza Niemiec Helmuta Kohla, którym przyświecała idea wykorzystania mediów w procesie budowania pojednania między Francją a Niemcami oraz medialnego wsparcia procesu tworzenia nowej Europy. Kultura, przez wieki stanowiąca zarzewie konfliktu i wykorzystywana w celach propagandowych, stała się spoiwem porozumienia między narodami, a zarazem głównym przesłaniem programowym ARTE. Rozważania bardzo dobrze wpisują się w nurt badań nad wielokulturowością w mediach. Nie ma w polskiej nauce żadnego opracowania, które w tak kompleksowy sposób opisywałoby tak nietypowego nadawcę, jakim jest ARTE. W trakcie wielu lat swego istnienia ARTE uwiarygodniła swoją pozycję, znajdując dla siebie odpowiednie miejsce na mapie audiowizualnej
Europy.

ARTE to kreacja polityczna, bardzo oryginalna, europejska stacja, która nie ma odpowiednika w świecie: wielojęzyczna, kulturalna i realizująca misję, której nazwa brzmi: Europa.
(Véronique Cayla, Arte France)

Wstęp

1. Koncepcja telewizji dzisiaj – czym jest to medium, kierunki rozwoju

1.1. Fenomen telewizji w dobie rozwoju mediów cyfrowych

1.2. Era nowych technologii w telewizjach europejskich

1.3. Zmiany w procesie zarządzania telewizją i mediami w dobie konwergencji

1.4. Zarządzanie mediami publicznymi w Europie w erze konwergencji i digitalizacji mediów

1.4.1. W jaki sposób finansować media publiczne w Europie?

1.5. Telewizja we Francji i w Niemczech

1.5.1. System telewizji publicznej we Francji

1.5.1.1. Finasowanie mediów we Francji

1.5.1.2. Ramy prawne i cele strategiczne France Televisions

1.5.1.3. Struktura i sposób działania – grupa medialna France Televisions

1.5.2. System telewizji publicznej w Niemczech

1.5.2.1. Ogólne regulacje prawne i założenia dotyczące niezależności politycznej i ekonomicznej telewizji

w Niemczech

1.5.2.2. Finansowanie ZDF i ARD

1.5.2.3. ARD – pierwszy program telewizji niemieckiej i telewizja regionalna

1.5.2.4. ZDF – drugi program telewizji niemieckiej (Zweites Deutsches Fernsehen)

1.5.2.5. Struktura i zarząd ZDF

1.6. Założenia metodologiczne

1.7. Metody i techniki badawcze wykorzystane w pracy

1.8. Zakres badań

1.9. ARTE na tle telewizji ponadnarodowych – wybrane przykłady

2. ARTE – studium przypadku

2.1. Geneza powstania ARTE – wola polityczna źródłem kreacji nowej telewizji

2.1.1. Rożne koncepcje kultury (Kultur Begriff)

2.1.2. Od projektu telewizji kultury do ARTE

2.1.3. Trudne początki i krytyka europejskiej telewizji ARTE

2.1.4. Od idei do emisji programu ARTE

2.1.5. Powstanie ARTE GEIE (Association relative a la television europeenne)

2.1.6. Stacja telewizyjna La Sept – etap przejściowy w procesie tworzenia ARTE

2.2. Fenomen ARTE

2.2.1. Organizacja, struktura oraz sposób funkcjonowania ARTE

2.2.2. Szczególny status prawny

2.2.3. Finansowanie ARTE

2.2.4. Budżet, niezależność finansowa i zarządcza ARTE

2.3. Misja ARTE

2.3.1. Komunikacja międzykulturowa i kompetencje międzykulturowe w kontekście ARTE

2.3.1.1. Francusko-niemiecki dualizm ARTE

2.3.1.2. Kompetencje międzykulturowe

2.3.2. ARTE – laboratorium Europa

2.3.3. Od dualizmu francusko-niemieckiego do wspólnej Europy

2.3.4. Umowy z innymi kanałami publicznymi w Europie – partnerzy ARTE

2.3.5. Wpływ rozwiązań technologicznych na ewolucję ARTE

2.3.6. Ewolucja technologiczna ARTE

2.3.7. Strategia ARTE w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii

2.4. Ramówka i program ARTE

2.4.1. Oglądalność ARTE

2.4.1.1. Oglądalność i odbiór ARTE we Francji

2.4.1.2. Oglądalność i odbiór ARTE w Niemczech

2.4.2. ARTE europejską telewizją w sześciu językach

2.4.3. Profil programowy ARTE

2.5. Analiza zawartości programowej ARTE

2.5.1. Analiza zawartości jako metoda badawcza

2.5.2. Ramówka programowa ARTE

2.5.3. Wybrane cykle programów w ramówce tygodniowej

2.5.3.1. Zachowanie proporcji tematycznych

2.5.3.2. Sobota w ARTE

2.5.3.3. Niedziela w ARTE

2.5.3.4. Ramówka ARTE od poniedziałku do piątku

3. Rola mediów w procesie integracji europejskiej i kreacji dyskursu

3.1. Europejska sfera publiczna

3.1.1. Polityka audiowizualna Unii Europejskiej a przekaz medialny

3.2. Media w Europie w świetle regulacji prawnych UE

3.2.1. Telewizja bez granic

3.2.2. Traktat amsterdamski

4. Zakończenie: konkluzja i rekomendacje do dalszych badań

4.1. ARTE narzędziem budowania porozumienia i modelowym przykładem międzynarodowej współpracy medialnej

4.1.1. Podsumowanie – podstawy działania i strategii ARTE

4.1.2. Podsumowanie – uwagi końcowe

4.2. Rekomendacje

4.2.1. Francusko-niemiecka „binatonalność” – dualizm ARTE

4.2.2. Refleksje wokół ARTE w kontekście projektu telewizji wyszehradzkiej

4.2.3. Czynniki warunkujące sukces ARTE

Bibliografia

Publikacje zwarte

Artykuły opublikowane w czasopismach naukowych

Encyklopedie, słowniki i leksykony

Artykuły w czasopismach popularnonaukowych, materiały prasowe i medialne (RTV)

Prezentacje i referaty wygłoszone na konferencjach

Raporty, sprawozdania, analizy, ekspertyzy i komunikaty z badań opinii publicznej

Akty prawne: raporty, dokumenty prawne

Zasoby internetowe: źródła wtórne

Aneks

MISJA I STRATEGIA W ŚWIETLE DOKUMENTOW ARTE

Dokumenty ARTE

Sprawozdania roczne ARTE

Sprawozdanie roczne ARTE z lat 2014–2015 (2015)

WYWIADY Z EKSPERTAMI

Wywiad Grzegorza Kościńskiego z Emmanuelem Suardem, dyrektorem zarządzającym ARTE (gerant et directeur de la gestion) (lipiec 2019, Strasburg, siedziba ARTE GEIE)

Wywiad Grzegorza Kościńskiego z Berndem Mutterem, dyrektorem programowym ARTE (lipiec 2019, Strasburg, siedziba ARTE GEIE)

DEBATA PARLAMENTARNA

Posiedzenie Komisji Kultury, Edukacji i Komunikacji – Senat Francji (kwiecień 2019)

Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
ARTE – telewizja porozumienia. Fenomen telewizji publicznej jako narzędzia budowania porozumienia między narodami oraz wspierania procesu integracji europejskiej, na przykładzie francusko-niemieckiej telewizji kultury ARTE
Książka
-20%
35,20 zł
44,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 35,20 zł
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

Książka
-20%
29,60 zł
37,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 29,60 zł
E-book (pdf)
12,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 12,00 zł
25.07.2018
Książka
-27,00 zł
5,00 zł
32,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 5,00 zł
E-book (epub, mobi, pdf)
14,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 14,00 zł
Loading...