Wszyscy, którzy chcą sprawdzić znajomość języka i kultury polskiej lub zdać egzamin certyfikatowy na najwyższym poziomie zaawansowania, bez wątpienia powinni zapoznać się z wyjątkowym zbiorem zadań Celuję w C2. Publikacja wyczerpująco opisuje i prezentuje różne typy zadań testowych, z którymi można spotkać się na egzaminie. Co najważniejsze są wspaniałym sposobem na powtórzenie, utrwalenie bądź skontrolowanie posiadanych umiejętności językowych (do zbioru zadań został dołączony klucz). Ale to nie wszystko. Śmiało można stwierdzić, że Celuję w C2 to zarazem zbiór zadań i doskonały poradnik! Osoby przygotowujące się do zdawania państwowego egzaminu certyfikatowego znajdą w tej publikacji bardzo istotne informacje i wskazówki dotyczące samego egzaminu. Kto zastosuje się do czasu rozwiązywania zadań i zasad punktacji, poczuje się niemalże jak na egzaminie. I o to właśnie chodziło autorkom! By pracujący z tą książką osiągnęli zamierzony cel – zgodnie z regułą: kto dobrze celuje, ten dobrze trafia!
Publikacja Celuję w C2 jest przeznaczona dla osób przygotowujących się do zdawania egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie zaawansowanym C2. Może ona także stanowić zbiór materiałów pomocnych dla nauczycieli i studentów języka polskiego jako obcego w kształceniu językowym. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza część publikacji to ćwiczenia powtórzeniowe z poszczególnych sprawności językowych testowanych podczas egzaminu. Drugą część stanowią przykładowy test pisemny oraz zestawy do egzaminu ustnego. Pozwalają one na zweryfikowanie swoich umiejętności i ustalenie poziomu zaawansowania językowego.
Prezentowany zbiór:
• pozwala na zapoznanie się z typami zadań
egzaminacyjnych przewidzianych dla poziomu C2;
• umożliwia przyswojenie technik wykonywania
poszczególnych typów zadań;
• uczy zarządzania czasem podczas egzaminu,
a także pozwala na opanowanie strategii
egzaminacyjnych;
• uzmysławia braki w zakresie poszczególnych
sprawności.
1. Wstęp
1.1. Informacje ogólne
1.1.1. Ogólny opis kompetencji w języku polskim jako obcym
1.1.2. Regulamin przeprowadzania państwowych egzaminów certyfikatowych z języka polskiego dla cudzoziemców
1.2. Struktura egzaminu
1.3. Katalogi
1.3.1. Katalog A – funkcjonalno-pojęciowy
1.3.2. Katalog B – tematyczny
1.3.3. Katalog C – gramatyczny
1.4. Regulamin dla zdających
1.4.1. Regulamin dla zdających pisemną część egzaminu
1.4.2. Regulamin dla zdających ustną część egzaminu
1.5. Bibliografia
2. Rozumienie ze słuchu
2.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
2.1.1. Ogólny opis umiejętności
2.1.2. Rodzaje tekstów
2.2. Budowa części A egzaminu certyfikatowego – rozumienie ze słuchu
2.3. Typy zadań testowych
2.4. Wskazówki dla przygotowujących się do części A egzaminu certyfikatowego
2.5. Przykładowe zadania
3. Poprawność gramatyczna
3.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
3.1.1. Ogólny opis umiejętności
3.1.2. Lista zagadnień gramatyczno-syntaktycznych
3.2. Budowa części B egzaminu certyfikatowego – poprawność gramatyczna
3.3. Typy zadań testowych
3.4. Zakres i układ zadań przykładowych
3.5. Przykładowe zadania
4. Rozumienie tekstu pisanego
4.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
4.1.1. Ogólny opis umiejętności
4.1.2. Rodzaje tekstów
4.2. Budowa części C egzaminu certyfikatowego – rozumienie tekstu pisanego
4.3. Typy zadań testowych
4.4. Wskazówki dla przygotowujących się do części C egzaminu certyfikatowego
4.5. Przykładowe zadania
5. Pisanie
5.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
5.1.1. Ogólny opis umiejętności
5.1.2. Opis umiejętności formułowania wypowiedzi pisemnych
5.1.3. Rodzaje tekstów
5.1.4. Role komunikacyjne
5.2. Budowa części D egzaminu certyfikatowego – pisanie
5.2.1. Budowa zestawów egzaminacyjnych
5.2.2. Opis form wypowiedzi pisemnych
5.3. Wskazówki dla przygotowujących się do części D egzaminu certyfikatowego
5.4. Kryteria oceny
5.5. Przykładowe tematy prac pisemnych
6. Mówienie
6.1. Standardy wymagań egzaminacyjnych
6.1.1. Ogólny opis umiejętności
6.1.2. Rodzaje wypowiedzi
6.1.3. Role komunikacyjne
6.2. Budowa części E egzaminu certyfikatowego – mówienie i typy zadań
6.2.1. Budowa zestawów egzaminacyjnych
6.2.2. Opis form wypowiedzi ustnych
6.3. Przykładowe zadania
6.4. Wskazówki dla przygotowujących się do części E egzaminu certyfikatowego
6.5. Przykładowe zestawy zadań
7. Przykładowy test i zestawy egzaminacyjne
Część A – rozumienie ze słuchu
Część B – poprawność gramatyczna
Część C – rozumienie tekstu pisanego
Część D – pisanie
Część E – mówienie
8. Klucz i transkrypcje nagrań
Klucz do zadań
Klucz do przykładowych zadań
Klucz do przykładowego testu egzaminacyjnego
Transkrypcje nagrań
Transkrypcje nagrań do przykładowych zadań
Transkrypcje nagrań do przykładowego testu egzaminacyjnego
Od słowa do słowa toczy się rozmowa. Repetytorium leksykalne z języka polskiego jako obcego dla poziomów B1 i B2
Polski. Master level! 2. Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego (A1)
Kto czyta - nie błądzi. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (B2, C1)
Kiedyś wrócisz tu..., cz. I: Gdzie nadwiślański brzeg (B2)
Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli jezyków obcych
Gramatyka? Ależ tak! Ćwiczenia gramatyczne dla poziomu A2 - OUTLET
Coś wam powiem. Ćwiczenia komunikacyjne B1, B2 (wersja polska)
Moje litery. Piszę na A. Podręcznik dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, wyd. II poprawione
Słownik form koniugacyjnych czasowników polskich
Na łamach prasy, cz. I. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C2)
Liczebnik też się liczy. Gramatyka liczebnika z ćwiczeniami
Per aspera ad astra. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C1)
Gramatyka funkcjonalna języka polskiego. Fleksja
Co z czym? Ćwiczenia składniowe dla grup zaawansowanych
Pisać jak z nut. Podręcznik rozwijający sprawność pisania dla obcokrajowców na poziomie B1+/B2
check_circle
check_circle