EGZEMPLARZ OUTLETOWY Z DEFEKTAMI: delikatne wgniecenia na okładce, brak oryginalnej folii (rozfoliowana). Reszta bez zarzutu
Podręcznik, dzięki nowoczesnemu, „spiralnemu” układowi materiału, jest pomocą w nauczaniu słownictwa na dwóch poziomach znajomości języka: podstawowym i średnim ogólnym. Każda z 14 jednostek tematycznych została opracowana w ten sposób, że ćwiczenie sprawności językowych zaczyna się od prostego nazywania, a kończy na umiejętności ustnego lub pisemnego wypowiadania się na dany temat z wykorzystaniem zgromadzonego wcześniej słownictwa.
W podręczniku:
• w każdej lekcji wyróżniono słownictwo podstawowe (grupa A) i dodatkowe (grupa B), które zamieszczono na odwrocie plansz ilustrujących poszczególne tematy;
• znajduje się 50 kolorowych plansz z ilustracjami do każdego tematu, pomocnych w opanowaniu słownictwa podstawowego i specjalistycznego (np. wieś, narzędzia). Plansze 45-50 powinny być używane jako flash-cards czyli karty pomocnicze do nauczania słownictwa podstawowego. Są one dwustronnie zadrukowane formami rzeczowników (np. nazwy zawodów w r. męskim i żeńskim) i przymiotników (opozycje np. długi – krótki) i należy je pociąć przed użyciem do ćwiczeń;
• ponad 400 ćwiczeń pogrupowano w zestawy o trzech stopniach trudności;
• zamieszczono grupę ćwiczeń o charakterze gramatyczno-leksykalnym oraz konwersacyjnym.
Temat I. Człowiek - charakterystyka jednostki i stosunki rodzinne
Temat II. Okolice zamieszkania, dom.
Temat III.Urządzenie mieszkania
Temat IV. Czas. Życie codzienne
Temat V. Poczta i telefon
Temat VI. Podróż
Temat VII. Zakupy
Temat VIII. Potrawy i napoje
Temat IX. Gastronomia i usługi
Temat X. Człowiek - jego ciało.
Temat XI. Człowiek - zdrowie
Temat XII. Nauka
Temat XIII. Wolny czas i rozrywki
Temat XIV. Święta, uroczystości, zwyczaje
Klucz
Plansze dodatkowe
Kolory
Kształty
Nazwy zawodów w rodzaju męskim i żeńskim
Przymiotniki i ich przeciwieństwa (antonimy)
Nazwy krajów i ich mieszkańców
Nazwy członków rodziny
Zdrobnienia rzeczowników
Rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej (mianownik)
Magdalena Szelc-Mays – absolwentka polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiowała także na Wydziale Nauk Politycznych UJ. Od 1980 roku pracuje w Katedrze Języka Polskiego jako Obcego UJ. W latach 1989-91 uczyła języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Stanford, a także w Szkole Polskiej w Kalifornii (Martinez). Jest autorką podręczników do nauczania języka polskiego: Słowa i rzeczy (1989), A jednak się kręci (1994), Nowe słowa – stare rzeczy (1999, 2000, 2004), Coś wam powiem. Ćwiczenia komunikacyjne B1, B2 (2006, 2014, 2022), Moje litery. Piszę na A. Podręcznik dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym (2021) i współautorką książek: Słowa i słówka (1992, 1997, 2001) oraz O ekonomii po polsku (1999). Wydała również książki dla dzieci: Małgosia leci na księżyc (1999), Zielona muzyka (2001) i Tańce malowane (2003).
Co z czym? Ćwiczenia składniowe dla grup zaawansowanych
Na łamach prasy, cz. I. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C2)
Na łamach prasy, cz. II. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C2)
Bądź na B1. Zbiór zadań z języka polskiego oraz przykładowe testy certyfikatowe dla poziomu B1
Kiedyś wrócisz tu..., cz. I: Gdzie nadwiślański brzeg (B2)
Ilustrowany słownik podstawowy języka polskiego wraz z indeksem pojęciowym wyrazów i ich znaczeń
Coś wam powiem. Ćwiczenia komunikacyjne B1, B2 (wersja polska)
Pisać jak z nut. Podręcznik rozwijający sprawność pisania dla obcokrajowców na poziomie B1+/B2
Kto czyta - nie błądzi. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (B2, C1)
Coś wam powiem. Ćwiczenia komunikacyjne B1, B2 (wersja angielska)
Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego
Co z czym? Ćwiczenia składniowe dla grup zaawansowanych
Powiedz to po polsku / Say it the Polish Way. Ćwiczenia rozwijające sprawność rozumienia ze słuchu
Czas na czasownik. Ćwiczenia gramatyczne (B2) - OUTLET
check_circle
check_circle