• Nowy
Dźwięk i głos. Rezonans literatury
Dźwięk i głos. Rezonans literatury
Redakcja
ISBN E-book
978-83-242-6805-4
ISBN
978-83-242-4130-9
Wydanie
1
Rok wydania
2025
Premiera
2025-07-01
Liczba stron
468
Format
135x205
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Książka
-20%
39,20 zł
49,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 39,20 zł
E-book (pdf, epub, mobi)
29,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 29,00 zł
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje

Seria Projekty Komparatystyki

Monografia jest kontynuacją czy też rozwinięciem wcześniejszego tomu zatytułowanego Dźwięk – głos – literatura. Przestrzenie intermedialności, który ukazał się w roku 2024 nakładem Wydawnictwa Universitas (…). Zbiór ten wpisuje się jednoznacznie w obszar badań kluczowych dla współczesnej humanistyki. W oczywisty sposób patronują całości Jean-Luc Nancy czy Roland Barthes, a także Jacques Derrida, Jacques Lacan i Pascal Quignard – chodzi oczywiście o refleksję tych myślicieli na temat głosu i słuchania – podstawowych kategorii, wokół których skomponowane zostały obydwa tomy. Jest to książka, która (…) wraz z poprzednią dostarcza polskiej komparatystyce współczesnej wielu doskonałych narzędzi i metod badania tekstów literackich w oparciu o narzędzia innych dyscyplin humanistycznych; szeroko otwiera horyzonty badawcze i pozwala odsłonić w dobrze znanych tekstach zaskakujące obszary znaczeniowe, które bez narzędzi komparatystycznych pozostawałyby ukryte czy po prostu niedostrzeżone. Obydwu tych książek nie da się pominąć w przyszłych badaniach nad głosem i dźwiękiem; są one nie tylko inspirujące, ale też podsuwają badaczom całą bogatą sieć pojęciową (rozwinięcia takich pojęć, jak „audiolektura”, „muzyczność”, „skryptoralność”, „widmo głosu”, „tekst intermedialny”) i narzędziową, z której wielu będzie w przyszłości korzystać. Będą to książki podstawowe dla wszystkich komparatystów (i nie tylko), którzy zechcą zajmować się podobnymi problemami badawczymi.

Prof. dr hab. Adam Dziadek  
Instytut Literaturoznawstwa
Uniwersytet Śląski w Katowicach

WYBRZMIEWAJĄCY I WYOBRAŻONY GŁOS

Maria Szczepańska

Próba jedności. O intermedialnej polifonii „eseju na głos i kontrabas” Tadeusza Sławka i Bogdana Mizerskiego

Dobrawa Lisak-Gębala

Poezja II wojny światowej jako archiwum głosów

Łukasz Bukowiecki

Czy da się usłyszeć Baczyńskiego? Mówienie filmem o głosie poety

Jerzy Wiśniewski

Od góralskiej gędźby do muzyki sfer. Co słyszy bohater Muzyki gór Jarosława Iwaszkiewicza?

SŁUCHANIE — SŁYSZENIE — NASŁUCHIWANIE

Agnieszka Karpowicz

Co słychać w mieście? Awangardyści wobec schizofonii

Marta Bukowiecka Dramaty

Mirona Białoszewskiego – audiolektura

Katarzyna Cudzich-Budniak

„Sprawdzanie” intermedialne Mirona Białoszewskiego na przykładzie wiersza Potęga mrówkowca

Hanna Renke

Białoszewskiego tekst intermedialny. Interpretacje Ballady od rymu

NASŁUCHIWANIA I SŁUCHANIE LITERATURY

Jacek Kopciński

Hermeneutyczna gra w nasłuchiwanie: Haupt, Białoszewski, Stasiuk

Joanna Dembińska-Pawelec

„niech piszę świat tak jak go mówię”. Głos w poetyckich kreacjach skryptoralnych. O wierszach Bogusławy Latawiec

Maksymilian Odrzywołek

Nieuchwytność istnienia i dźwięku. O wierszach Marii Dłuskiej w kontekście jej teorii wiersza

Alicja Karsznia-Sobczak, Joanna Zawadka, Beata Ciecierska-Zajdel

Głos a odbiór poezji

(POST)PAMIĘĆ I WIDMA GŁOSÓW

Aleksandra Kremer

Postpamięć w występach poetyckich Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego

Jakub Żmidziński

W stronę muzyczności IV. Odczytanie cyklu wierszy Roberta Gawłowskiego Życie wieczne

Yoana Ganowski

Dźwięki i głosy w Blue Pueblo Grzegorza Wróblewskiego

Katarzyna Ciemiera

Widmo głosu (poetyckiego) w twórczości Agnieszki Mirahiny

NARRACJE Z GŁOSEM I DŹWIĘKIEM

Ewa Skorupa

Głos w fizjonomice

Anna M. Szczepan-Wojnarska

Usłyszeć tekst, zrozumieć dźwięk – audialny i muzyczny wymiar powieści Josepha Conrada Szaleństwo Almayera

Magdalena Dziadek

Za kulisami ciszy. Strategie opisu muzyki w powieści Brunona Arndta Missa solemnis

Magdalena Krzyżanowska

Dźwięk kobiecego głosu w prozie Gabrieli Zapolskiej

GŁOS I GŁOŚNE NARRACJE

Daniel Natkaniec „Cóż to za potworny głos!”, czyli o rozpadzie mocnego podmiotu w prozie Michała Choromańskiego

Aleksandra Wojda

„Powieść głosowa” czy(li) jazz w powieści? O Złym Leopolda Tyrmanda w kontekście (środkowo)europejskiej powieści jazzowej

Dariusz Brzostek

Co (u)słyszał Kris Kelvin? Zjawy i dźwiękowe abiekty w audiosferze Solaris Stanisława Lema

Anna Opiela-Mrozik

(Tekstowe) pomruki codzienności – o doświadczeniu słuchania (i pisania) w twórczości Sophie Divry

Bibliografia

Indeks osób

Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
Dźwięk i głos. Rezonans literatury
Książka
-20%
39,20 zł
49,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 39,20 zł
E-book (pdf, epub, mobi)
29,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 29,00 zł
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

19.10.2022
Katarzyna Kucia-Kuśmierska

Kenosis. Simone Weil i Kaija Saariaho

Książka
-20%
35,20 zł
44,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 35,20 zł
E-book (epub, mobi, pdf)
26,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 26,00 zł
Loading...