Przedstawione w tej książce problemy obejmują wybrane, ale i kluczowe zagadnienia dotyczące różnych miejsc telewizji w obrębie edukacji medialnej. Istotne novum prezentowanych tu kwestii, to specyficzna, bo edukacyjna perspektywa patrzenia na medium. Autorka publikacji szczególnie akcentuje możliwość twórczego wykorzystania telewizji w procesie kształcenia zinstytucjonalizowanego i ustawicznego na różnych etapach rozwoju ontogenetycznego jednostki. Telewizja pełnić może funkcje dydaktyczne (dydaktyczna bywa, niezależnie od intencji twórców oferty programowej), bowiem w taki właśnie sposób postrzegają ją jej użytkownicy.
SPIS TREŚCI
Wprowadzenie: O telewizji w ujęciu adukacyjnym
1. Edukacja medialna w kontekście wybranych zagadnień edukacji XXI wieku
2. Real-TV i jej gatunki: perspektywa adukacyjna
3. Prawodawcy, przewodnicy i tłumacze (w) nowej rzeczywistości
4. Twórcze metafory telewizyjne
5. O przyczynach i sposobach (nie?)istnienia krytyki telewizyjnej
6. Mock-documentary - wyzwanie dla dokumentu, wyzwanie dla widza
7. Zrozumieć telewizję - zrozumieć telewidza: analiza problemu w kontekście badań własnych
8. W stronę praktyki - propozycje scenariuszy lekcji
9. Edukacja telewizyjna - perspektywy dalszego rozwoju
Bibliografia
Wykaz programów telewizyjnych
Filmografia
Aneks: wykaz najczęściej typowanych przez osoby badane programów telewizyjnych
Indeks nazwisk
Indeks rzeczowy
Cena detaliczna: 35,00 zł
check_circle
check_circle