Telewizyjne debaty polityków jako przykład dyskursu publicznego
Telewizyjne debaty polityków jako przykład dyskursu publicznego
ISBN
978-83-242-0894-4
ISBN E-book
978-83-242-1458-7
Rok wydania
2009
Liczba stron
316
Format
A5
Oprawa
miękka
Książka
Niedostępna
Powiadom o dostępności
Zapisując się akceptuję RODO i regulamin strony
E-book (pdf)
14,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 14,00 zł
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje

Telewizyjne debaty stały się jedną z najbardziej popularnych form komunikowania się polityków z obywatelami. W trakcie ich  nadawania ukazują się kolejne odsłony dyskursu publicznego w postaci komentarzy i barwnych polemik. Dla jednych odbiorców są przykładem interesującej publicystyki, dla innych zaś – areną sporów i kłótni między przedstawicielami elit rządzących. Jak politycy dyskutują ze sobą w studiu telewizyjnym? Jakich środków werbalnych używają, aby przekonać swych rozmówców, dziennikarzy i telewidzów? Jaka wreszcie atmosfera towarzyszy ich wypowiedziom? – na te pytania znajdzie Czytelnik odpowiedź w tej pracy. Książka pokazuje językowe oblicza rozmów polityków z gospodarzami popularnych audycji publicystycznych. Autor opisuje komunikacyjne i perswazyjne właściwości dyskusji w studiu telewizyjnym, kreśląc jednocześnie obraz współczesnego języka polityki.

Dr Marcin Poprawa jest językoznawcą, adiunktem w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się współczesną lingwistyką, prowadzi badania nad językiem polityki, ideologiami oraz perswazją w różnych praktykach dyskursu publicznego. Jego zainteresowania naukowe obejmują analizę dyskursu oraz werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji społecznej.

 

SPIS TREŚCI (wg. rozdziałów i podrozdziałów):

 

 Wstęp

I. Dyskurs publiczny - ujęcie teoretyczne

1. Pojęcie dyskursu - rozbieżności terminologiczne

2. Dyskurs jako przedmiot badań językoznawczych

3. Dyskurs w badaniach socjolingwistycznych

4. Dyskurs w lingwistyce tekstu

 II. Język polityki - stanowiska badawcze i współczesne tendencje rozwojowe

1. Status języka polityki w komunikacji propagandowej

2. Najważniejsze zjawiska w języku polityki po roku 1989

 III. Język telewizji na tle teorii komunikacji

1. Teorie komunikacji językowej - postulaty badawcze

2. Język telewizji - stan badań

 IV. Aktorzy telewizyjnej publicystyki i ich role w dyskursie

1. Zachowania językowe skierowane do odbiorcy telewizyjnego

2. Role symboliczne i konwersacyjne aktorów sceny politycznej 

3. Strategie komunikacyjne stosowane przez dziennikarzy

 V. Autoprezentacja w telewizyjnych dyskusjach polityków

1. Auto prezentacja jako problem psychologiczny

2. Tendencje komunikacyjne w mediach po roku 1989 a autoprezentacja

 VI. Autoprezentacja w świetle pragmatyki jezykowej

1. Językowe strategie zachowań autoprezentacyjnych o charakterze atrybucyjnym

2. Językowe strategie zachowań autoprezentacyjnych o charakterzekompensacyjnym

 VII. Autoprezentacja a zmiany telewizyjnego układu komunikacyjnego

1. Strategie autokreacji bezpośredniej

2. Strategie autokreacji pośredniej

 VIII. Analiza konwersacyjna telewizyjnej debaty politycznej. Studium przypadku

1. Globalna organizacja telewizyjnej debaty polityków

2. Zakłócenia konwersacyjne w telewizyjnej debacie polityków

 Zakończenie

 Aneks

 Bibliografia

 

Cena detaliczna: 44,00 zł

Marcin Poprawa

Dr Marcin Poprawa jest językoznawcą, adiunktem w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się współczesną lingwistyką, prowadzi badania nad językiem polityki, ideologiami oraz perswazją w różnych praktykach dyskursu publicznego. Jego zainteresowania naukowe obejmują analizę dyskursu oraz werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji społecznej.

Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
Telewizyjne debaty polityków jako przykład dyskursu publicznego
Książka
Niedostępna
Powiadom o dostępności
Zapisując się akceptuję RODO i regulamin strony
E-book (pdf)
14,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 14,00 zł
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

29.12.2021
Książka
-20%
35,20 zł
44,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 35,20 zł
Duża ilość w magazynie
E-book (epub, mobi, pdf)
26,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 26,00 zł
Loading...