"Zdumienie może budzić fakt, jak wielu z nas jest przekonanych, że problem aborcji oraz doświadczeń na zarodkach można rozwiązać tylko wtedy, gdy uda się znaleźć prawidłową odpowiedź na pytanie kiedy zaczyna się ludzkie życie lub kiedy zaczyna istnieć istota ludzka. Nie jest to cecha jedynie czasów współczesnych. Można śmiało zaryzykować twierdzenie, iż bez mała cała historia sporu na ten temat dotyczy w dużej mierze możliwości ustalenia czym lub kim jest ludzki byt prenatalny w momencie poczęcia" - ze Wstępu
Ikonologia
Tożsamość na pograniczu kultur. Meksykańska grupa etniczna w Stanach Zjednoczonych
Estetyka pragmatyczna - projekt otwarty
Pleban i wieś. Studium mikrohistoryczne z historii życia proboszcza tenczyńskiego z początków XVIII wieku w Polsce
W cieniu kolonializmu. Oblicze polityczne Kościoła francuskiego w Afryce Północnej. Wiek XIX
Społeczne i wspólne. Studium socjologiczno-filologiczne
Poezja wiktoriańska a wielki kryzys religijny
Światło wiedzy zdeprawowanej. Idee niemieckiej socjologii i filozofii (1933-1945)
Teoria i praktyka w myśli amerykańskich pragmatystów. O społecznej odpowiedzialności filozofii
Modelowanie etyczne cyberprzestrzeni z perspektywy osoby. Projekt personalistycznej etyki cyberprzestrzeni
W laboratorium filozofii języka. Metodologiczna rola intuicji w teorii odniesienia
Religia i sekularyzm. Współczesny spór o sekularyzację
Etyka normatywna. Między konsekwencjalizmem a deontologią
O kłamstwie i kłamaniu
Postawa wobec śmierci w cyklu życia człowieka
Intencjonalność i semantyka
Ontologia świata przyrody
check_circle
check_circle