Kultury wizualne science fiction
Kultury wizualne science fiction
ISBN
978-83-242-2700-6
ISBN E-book
978-83-242-2886-7
Rok wydania
2017
Premiera
2017-06-05
Liczba stron
220
Format
A5 (140x205)
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Książka
Niedostępna
Powiadom o dostępności
Zapisując się akceptuję RODO i regulamin strony
E-book (epub, mobi, pdf)
17,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 17,00 zł
Kupujesz u wydawcy
Szybka wysyłka
Bezpieczne transakcje

Znacząca część krytycznej uwagi, jaką otrzymuje science fiction, skierowana jest na narracyjnie zorientowane formy gatunku: literaturę, film, telewizję, rzadziej komiksy. Jednak SF od zawsze była również obecna w całym szeregu mediów „mniejszych”, zaś eksplozja cyfrowych narzędzi produkcji i dystrybucji jedynie poszerzyła i skomplikowała ten multimedialny krajobraz gatunku. Jako głos w badaniach nad science fiction, korzystający jednocześnie z narzędzi groznawstwa, medioznawstwa i studiów nad wizualnością, książka proponuje spojrzenie na trzy wybrane media wizualne science fiction: gry wideo, film krótkometrażowy i grafikę komputerową. Każdy z rozdziałów nakreśla kontury wybranego medium, sytuuje je w kontekście tradycyjnych form science fiction oraz sugeruje możliwe podejścia badawcze wybiegające poza obecne wciąż w badaniach pobłażliwe traktowanie ich jako epatującą obrazem i dźwiękiem rozrywkę. Chociaż ich oddziaływanie kulturowe znacząco różni się od tradycyjnych mediów science fiction, gry, krótkometraże i grafika stanowią nie mniej ważny element science fiction, która we współczesnym świecie z pozycji jednego z gatunków popularnych stała się dominującym dyskursem kulturowym obecnym w wielu dziedzinach życia oraz stanowi wyjątkowo aktualny rezerwuar metafor, ikon i tropów pomagających w zrozumieniu współczesnego świata.

 

Spis treści

 

Wstęp

Rozdział 1. Gry wideo

Rozdział 2. Film krótkometrażowy

Rozdział 3. Grafika komputerowa

Zakończenie

Abstract

Bibliografia

Indeks nazwisk

Paweł Frelik

Paweł Frelik – profesor nadzwyczajny w Instytucie Anglistyki oraz dyrektor Centrum Badań Gier Wideo UMCS. Do jego zainteresowań naukowych należą science fiction i jej kultury wizualne, gry wideo, transmedia i literatura eksperymentalna. Autor ponad 100 publikacji zagranicznych w tych dziedzinach; członek zespołów redakcyjnych „Science Fiction Studies” (USA) i „Extrapolation” (USA/ Wielka Brytania) oraz „Journal of Gaming and Virtual Worlds” (Wielka Brytania); redaktor serii książkowej „New Dimensions in Science Fiction” w University of Wales Press. W latach 2013–2014 był prezesem Science Fiction Research Association.

Opinie o książce
0 opinie
Zaloguj się, aby dodać opinię
Kultury wizualne science fiction
Książka
Niedostępna
Powiadom o dostępności
Zapisując się akceptuję RODO i regulamin strony
E-book (epub, mobi, pdf)
17,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 17,00 zł
Dostawa
(od 150 zł gratis!)
Dostawa
InPost (paczkomat)
od 10.00 zł
Pocztex Punkt (punkt odbioru)
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier
od 10.00 zł
Pocztex 2.0 Kurier (pobranie)
od 15.00 zł
DPD Kurier
od 12.00 zł
DPD Kurier (pobranie)
od 17.00 zł
Odbiór osobisty (Kraków, Żmujdzka 6B)
0.00 zł
Wysyłka elektroniczna (e-booki)
0.00 zł

Z tej samej kategorii

Rafał Kopkowski

Polskie dziedzictwo Conrada

Książka
Książka: Brak w magazynie
E-book (epub, pdf)
15,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 15,00 zł
25.10.2018
Książka
-20%
24,00 zł
30,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 24,00 zł
Duża ilość w magazynie
E-book (pdf)
14,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 14,00 zł
13.10.2023
Lucjusz Anneusz Seneka

Agamemnon

Książka
-20%
33,60 zł
42,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 33,60 zł
Duża ilość w magazynie
E-book (epub, mobi, pdf)
25,00 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni : 25,00 zł
Loading...